„Získal som auto bez starostí a obdiv okolia"
Rodinná firma Luskpress sa venuje polygrafickej výrobe a grafickému dizajnu už viac ako pätnásť rokov. Doposiaľ si okrem tisícok spokojných zákazníkov získala dokonca aj dve medzinárodné ocenenia v súťaži DUPONT GRAND PRIX CYREL – prvenstvo v Európe a bronz na celosvetovej úrovni.
Dlhá história a ocenenia poukazujú na vysokú kvalitu služieb, ktoré firma pod vedením Martina Sklenářa svojim zákazníkom ponúka. S nimi sa, prirodzene, spája aj cit pre rozumné investovanie do rozvoja firmy. V polygrafickom odvetví si akákoľvek inovácia vyžaduje veľký kapitál, a tak dostávajú ostatné výdavky stále nižšiu prioritu.
„Potrebovali sme nové auto, no rovnako nám bolo jasné, že voľné prostriedky treba radšej využiť na nákup technológií a zariadení do firmy,“ hovorí Martin Sklenář.
V minulosti Martin skúšal finančný lízing, no aj počiatočná akontácia bola preňho priveľká položka. Keď si potom spočítal ďalšie výdavky na servis a administráciu, ako aj množstvo času, ktoré musel správe auta venovať, musel niečo radikálne zmeniť. A keďže k inováciám mal z povahy svojho biznisu blízko, rozhodol sa skúsiť operatívny lízing.
„Pre kamarátov som bol ako pokusný králik. Neverili, že to bude fungovať,“ smeje sa majiteľ Luskpressu.
POKUSNÝ KRÁLIK? SKÔR ŠŤASTNÝ AKO BLCHA.
Na začiatku spolupráce s Business Lease si Martin vybral model Hyundai Santa Fe. Keby ho mal na finančný lízing, len akontácia by ho vyšla na 15 tisíc eur. Ako sám priznáva, s mesačnými splátkami 689 eur a ďalšími často nepredvídateľnými nákladmi na servis či pneuservis by to preňho bolo neschodné.
Pri nájme na 5 rokov s nájazdom 10 tisíc kilometrov ročne síce platí podobnú mesačnú platbu, ale vďaka operatívnemu lízingu mohol kapitál vo forme akontácie využiť inde. Navyše, v splátke má teraz zahrnuté úplne všetko, čo dovtedy riešil svojpomocne – servisné, pneuservisné, administratívne či ďalšie prevádzkové náklady.
To zahŕňa aj všetky poistenia, diaľničnú známku, náklady na prípadné poistné udalosti vrátane náhradného vozidla pre prípad nepojazdnosti auta, asistenčnú službu a podobne.
„Keď auto vlastníte, všetko je na vašej hlave,“ spomína podnikateľ s miernym rozhorčením. Hovorí o tom, ako musel riešiť náhradnú mobilitu v prípade poistnej udalosti, vyhľadávať najnižšiu cenu pri servise, čo často znamená servis bez záruky, alebo o šetrení kilometrov. Auto chcel totiž po nejakom čase ešte stále výhodne predať. Spokojne dodáva, že: „teraz nemusím riešiť vôbec nič, len si ho užívať, lebo o všetko ostatné sa stará Business Lease.“
Medzi rečou spomína aj to, že keby auto kupoval, určite by nehľadal v kategórii s takou dobrou výbavou, pretože by mu bolo ľúto peňazí. V prípade operatívneho lízingu však práve výbava vozidla prispieva k vyššej zostatkovej hodnote. A čím je táto vyššia, tým nižšie sú mesačné platby.
NEPREDVÍDATEĽNÉ BENEFITY
Nový Hyundai si Martin užíva už viac ako 2 roky a ako tvrdí, dodnes už objavil niekoľko nepredvídateľných benefitov.
Pôvodne neveriace okolie mu dnes priateľsky závidí a keď s radosťou vysvetľuje, ako k novému autu prišiel, reagujú pochvalným „Vau.“ Jediným dobrým rozhodnutím dokázal, že operatívny lízing mu nezviazal ruky, má vyriešenú mobilitu a voľné finančné prostriedky môže ďalej investovať do firmy.
Druhým nečakaným bonusom je zlepšenie vzťahov v rodine.
„Naša rodina trávila večerné chvíle klasikou. 15-ročná dcéra aj 20-ročný syn boli zavretí vo svojich izbách, na čo sa manželka hnevala. Rodina už nie je spolu a každý sa uzatvára do svojho priestoru.“
S novým autom však nastala zmena. Spoločné výlety sú dobrodružstvom ale aj príležitosťou na príjemné rozhovory, kedy sa deti otvoria a zveria sa aj so svojimi problémami. Vraj len nedávno vzal dcéru na koncert jej obľúbeného speváka do Viedne, kde vďaka modernej navigácii zaparkoval bez problému priamo pred halou a spoločne si mohli užiť šou.
„Problém je ale s manželkou – večer si telefonuje s kamoškami a keďže pri jazdách sa na nikoho nečaká, už sme ju dlhšiu dobu nevideli. To ale nie je naša chyba,” dopĺňa s ospravedlňujúcim úsmevom.